Snel succesjes boeken? Eenmalige campagnes? Bij Admix, creatief marketingbureau voor de B2B-markt, geloven ze er niet in. Liever met elkaar de diepte in voor een solide basis zodat je daarna echt impact kan maken met je acties. ”De B2B-markt is heel specifiek. Je moet klanten uit hun traditionele comfortzone durven halen,” zeggen ze bij Admix.
Vanuit het nieuwe kantoor aan de Kratonkade hebben ze een fantastisch zicht op een enorme B2B-markt. Daar, vanaf hartje stad en richting de Noordzee, heerst een enorme bedrijvigheid bij Rotterdamse ondernemingen die wereldwijd met hun producten aan de weg timmeren. Maar hoe zoeken zij hun klanten?
“De zakelijke markt is een interessante wereld die unieke kennis vereist. De complexiteit in producten en dienstverlening is vaak groot en de beslissingen gaan over veel schijven, de DMU. Heel anders dan bij een pot pindakaas verkopen. Om de doelgroep op de juiste manier te bereiken met de juiste informatie hebben wij het 3B model ontwikkeld: Bereiken, Boeien en Bewegen. In combinatie met ons Social Framework weten we precies wie met wat te bereiken,” zegt Raymon de Kruijff.
Zelf is Admix ook voortdurend in beweging. Het bureau bestaat in augustus vijftig jaar, maar op zijn creatieve lauweren rusten is niet aan de orde. Dit voorjaar maakte het bureau het samengaan binnen de REIWA Group bekend. Deze bestaat naast Admix uit Procomm voor ‘non commerciële’ communicatie en het interactieve bureau Alion in Delft. Raymon, CEO REIWA Group: “Een sterke creatieve bundeling van krachten. REIWA staat voor de menselijke balans en geeft aan hoe wij bedrijfsvoering zien. De menselijke maat terug brengen, dat is wat we doen.”
Catelijne Bron, Business Director van Admix, voegt daaraan toe: “Wij vinden het ontzettend belangrijk om een persoonlijke band met onze relaties en onze klanten te hebben en een klik te voelen. Als je zoekt naar een traditionele klant-leverancier-relatie, die vind je niet bij ons. Hier is het motto: we zitten er samen in, jouw succes is ons succes. Dit sijpelt door in alles wat we doen.”
Wat Admix doet, is heel kort samengevat: klanten helpen om mee te bewegen en te groeien in de wereld vol veranderingen van nu. Met een team van specialisten in communicatie -, van merkpositionering en contentcreatie tot online strategie en digital design – brengt Admix succesvolle veranderingen teweeg voor klanten in diverse sectoren, waaronder logistiek, bouw, finance en vastgoed.
Raymon en Catelijne: “We helpen klanten door in het hart van de groei te gaan zitten. Hoe? Door hun business te begrijpen, door hen te challengen op dat wat ze doen en met welke vraag ze komen. De oplossing ligt voor hen verrassend vaak elders dan gedacht. Het product of dienst is de basis, maar misschien vinden we veel meer toegevoegde waarde in het verbeteren van imago en positionering. In onze aanpak omarmen we ‘growth marketing’. Waarbij we data en inzichten gebruiken om je huidige marktpositie te analyseren en om nieuwe kansen te identificeren en te benutten. Zo genereer je betekenisvolle content waarmee je je resultaten kunt vergroten.”
Daarnaast is performance improvement belangrijk binnen de aanpak. “Dit staat centraal in onze strategie van meten, analyseren, leren en continu verbeteren. Aandacht trekken, het merk versterken, interesse wekken en tot actie overgaan.” Overigens niet alleen extern want de kracht zit volgens de specialisten ook intern bij organisaties. Draagvlak creëren, er met z’n allen een succes van maken. Bij Admix zelf passen ze die strategie eveneens toe. Talentontwikkeling binnen het team wordt serieus aangepakt met de TMA filosofie. Ieders talenten het best benutten, heet het.
Dus traditioneel? Nee. Dynamisch? Ja. Raymon: “Met een beetje Amsterdamse bravoure is niets mis. Maar wel op zijn Rotterdams resultaten boeken. Daar vertellen we graag meer over tijdens een business bakkie. Doen?”
—
Kratonkade 17
3024 ES Rotterdam
hallo@admix.nl
www.admix.nl
—
Dit is een artikel uit Rotterdam Insight #14. Het volledige magazine is hier te lezen.