Skip links
Toekomst

Nu voorbereiden en in actie komen om de toekomst te verzekeren

Share

Ondernemen is risico nemen, elke dag weer. Wat betekenen de vele wijzigingen in wet- en regelgeving, welk effect heeft het op jouw business? Neem je daarin de juiste beslissingen? Het internationale accountancy- en adviesbureau Baker Tilly ondersteunt bedrijven breed met een strategische fiscale planning. ,,Als je zekerheid voor de toekomst zoekt, heb je een helikopterview nodig.”

The future is now. Het is klare taal van de specialisten van accountancy- en advieskantoor Baker Tilly. Echt op zijn Rotterdams – ze kijken vanuit Fascinatio uit op de beroemde skyline – zou je kunnen zeggen. Als trusted advisor van ondernemers is het hun taak om hen met advies en strategie bij de les te houden. ,,Als je niet proactief meegaat in ontwikkelingen in de wereld en in jouw branche, ben je straks te laat. The future is niet over vijf jaar, die is er al,” zeggen Deniece von Harras, Irene Peters-Mooijman en Vera Zhuravleva.

Baker Tilly is een vooraanstaand adviesbureau met meer dan honderd jaar historie in Nederland. Elke vestiging is aangesloten bij het wereldwijde netwerk van Baker Tilly International. 39.000 professionals in 148 landen bij ruim 120 gelijkgestemde onafhankelijke organisaties, waaronder dertien vestigingen in Nederland. Ze ondersteunen met breed advies en accountancy. Van bedrijfsstrategie tot employment advisory en digitale veiligheid. Klanten vinden bij Baker Tilly alles onder één dak: accountancy, taks, advisory. ,,Zodat we écht iets kunnen doen voor de ondernemer die zijn bedrijf veilig de toekomst in wil loodsen.”

Ze noemen het adviseren met een helikopterview. Die is alleen maar nóg belangrijker geworden, zegt Irene Peters-Mooijman, Director Tax Advisory. ,,Wij kúnnen met die blik kijken omdat we veel specialismes in eigen huis hebben, nationaal en internationaal. Voor advies brengen we meerdere specialisten samen, zodat we voor onze klanten onder andere de risico’s op meerdere terreinen kunnen identificeren.”

Vera Zhuravleva, recent toegetreden als partner binnen de Tax Advisory, omschrijft het als de business begrijpen. ,,Elke dag werken we aan onze kennis. Daarin gaan we diep. We willen de industrie kennen, de branche kennen en de uitdagingen weten. Baker Tilly heeft veel klanten die actief zijn in de logistiek en transport en op dit moment voor grote uitdagingen staan. Zij beseffen dat ze moeten investeren in technologie, in supply chain-management en duurzaamheid. Dat dwingt om proactief te denken en te acteren. Wij helpen de bedrijven om te monitoren, te controleren en daarmee veilig te blijven. Vooruitdenken dus.”

Een strategisch fiscale planning is daarbij noodzaak, zegt Deniece von Harras, Director Business Development & Sales. ,Voor de financiële stabiliteit in de toekomst. ,Je ziet dat grotere spelers makkelijker meegaan in die innovatie. Kleinere bedrijven hoeven niet achter te blijven. Ook zij kunnen met hulp die versnelling maken.”

De business is breder dan tax accountancy en advisory alleen, willen ze aangeven. De teams van Baker Tilly kruipen in de huid van, zodat ze het werkveld van hun klant goed leren kennen. Zo breidt hun eigen kennis ook weer uit. ,Dat maakt dat we een hele belangrijke partner kunnen zijn voor ondernemers. Omdat we in heel veel branches adviseren, omdat we het hele palet kunnen aanbieden met kennis van de ene markt naar de andere markt toe. Echt alles is connected,” aldus Irene Peters-Mooijman.

Baker Tilly
Fascinatio Boulevard 260, 3065 WB Rotterdam

www.Bakertilly.nl

Dit is een artikel uit Rotterdam Insight #16. Het volledige magazine is hier te lezen.