Ontbijten is het nieuwe uitgaan. Een regelrechte hotspot in Rotterdam is Wolly. aan het Noordplein, geliefd adres voor all-day breakfast. Voor het maken van zijn populaire brioches ging co-eigenaar Mick Kruithof een samenwerking aan met Bidfood.
Wolly. staat bekend om zijn brioches. Elke ochtend vanaf acht uur – tot vier uur in de middag – staan medewerkers in de keuken van het hoekpand om de brioches ‘Crispy chicken’, ‘Roast Beef’, ‘Eggs & avo’ of de ‘Umami Eggplant’ te bereiden. “Brioches horen bij onze hardlopers,” zegt Mick.
In 2023 streek hij met zijn compagnon neer in dit hippe stukje Rotterdam om zijn visie op de ontbijttrend uit te rollen. “Het is een wijk met veel potentie waar we brood zagen in een leuk ontbijt- en lunchrestaurant met als gedachte: ‘Laten we de beste ‘all-day breakfast zaak’ van Rotterdam worden. Dat hebben we tweeëneenhalf jaar geleden goed aangevoeld. We zien mensen voordat ze naar hun werk gaan, binnenkomen voor onze breakfast deal of een goede kop koffie met een Wolly’s ‘guilty croissant’ bijvoorbeeld. Het is hier in de ochtend vaak lekker druk.”
Ook horecaleverancier Bidfood ziet hoe de vraag naar ontbijt en lunch buiten de deur verder toeneemt. Field Sales Manager Erik Stet, gezeten aan de ontbijttafel van Wolly.: “De trend is minder lang uitgaan, meer lunch en overdag. Dat is een lijn die we bij Bidfood in de omzet zien terugkomen.” Bidfood is de op één na grootste online horeca-groothandel van ons land en in de regio Groot-Rotterdam marktleider. Vanuit Schiedam rijden ze, met steeds meer elektrische vrachtwagens, dagelijks uit naar zo’n 1500 klanten. Naast een groot aandeel horeca bevoorraden zij de keukens van onder meer ziekenhuizen, zorginstellingen en grote hotelketens. “We hebben een breed en divers klantenbestand,” zegt Erik.

Bidfood is sinds begin 2025 ook leverancier voor De Huismeester, het andere horecaconcept van Mick en zijn compagnon. De keuze om ook voor Wolly. bij hen in te kopen, was logisch, zegt hij. “We zaten bij een andere partij, maar soms wil je even verder kijken. Prijstechnisch kwam het goed uit en de verdere voorwaarden waren positief. Het grootste deel van ons foodaanbod komt bij Bidfood vandaan, die meer dan 50.000 artikelen biedt. Hoe meer er op één kanaal kan, hoe makkelijker en gunstiger het voor ons is, met prijzen en andere condities.”
De brioches vliegen bij Wolly. de keuken uit. Het is het grootste deel van de omzet van Wolly. Bidfood heeft speciaal deze broden opgenomen in het assortiment, zodat Mick geen groot verschil hoefde te introduceren bij het ontbijtrestaurant. Erik: “Als klanten iets echt graag willen, kunnen wij dat product opnemen in ons assortiment. Client-only, dus het ligt alleen voor hen in onze schappen. Dit doen we ook voor grote ketens, zo kun je je blijven onderscheiden.”
Mick: “Dat onze brioches als zoete broodjes gaan, bewijst wel dat ze lekker zijn. Ook onze croissants en bakproducten bestellen we bij Bid food. Er gaan hier met de pancakes bérgen boter en eieren doorheen. Er staat voor iedereen wel iets op de kaart. Of je nu een gezond dagje hebt met juice en een yoghurtbowl of all the way gaat met crispy kippendij en avocadocrème op een brioche van Bidfood.”
—
Wolly.
Noordplein 1
3035 EA Rotterdam
06 819 544 57
info@wollyaandewaterkant.nl
www.wollyaandewaterkant.nl
—
Bidfood
‘s-Gravenlandseweg 391
3125 BJ Schiedam
088-8008900
schiedam.support@bidfood.nl
www.bidfood.nl
—
Dit is een artikel uit Rotterdam Insight #18. Lees het hele magazine hier.
